У Рівному водії-хами, бо дороги мають ями?

  • СУСПІЛЬСТВО
Чтв, 12/07/2017 - 09:37

Нещодавно у Рівному за круглим столом зібралися працівники відділу безпеки дорожнього руху, представники міського управління транспорту та зв'язку, управління інфраструктури, Укртрансбезпеки та перевізники. Говорили про стан громадського транспорту в області, підготовку до зими, про аварійність на дорогах… Згадували і про хамське ставлення окремих водіїв до пасажирів та «перевізників-інкасаторів». Але конструктивного діалогу, на жаль, не вийшло. Спілкування зводилося до взаємних звинувачень. На що скаржаться перевізники, чули наші журналісти.

Без вікон, без коліс, але повен автобус пасажирів

За роботою громадського транспорту на Рівненщині патрульна поліція почала стежити ще ретельніше із 17 листопада цього року.  Тоді стартував місячник безпеки дорожнього руху «Перевізник-зима». Всього за два тижні правоохоронці зафіксували 70 адмінправопорушень, скоєних водіями маршрутних транспортних засобів. З них 30 адмінматеріалів складено за частиною 3 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 

 

- Тобто зупинені транспортні засоби були технічно несправні або не пройшли обов’язковий технічний контроль. Ці маршрутки апріорі не повинні бути допущені до перевезень. Тому ще посадові особи – механіки, які випустили такі транспортні засоби будуть нести адміністративну відповідальність, - розповідає  начальник сектору безпеки дорожнього руху Сергій Коханюк.

Патрульні зафіксували шість випадків, коли маршруткою перевозили більшу кількість пасажирів, ніж дозволено. Було виявлено і факти, коли на лінію виходили транспортні засоби, у яких не те що досі літні автомобільні покришки, а навіть на одну вісь встановлені різні, ще й зі зношеним протектором шин. Траплялися поліції транспортні засоби і без болтів для кріплення коліс.

- Знаємо, що містом та й областю їздять маршрутки із розбитими склом, з розколами. Але є такі маршрутні транспортні засоби, в яких замість скла клейонка. Ви ж везете людей, а не худобу! Має бути належний стан транспортного засобу, - каже Коханюк.

Заступник начальника управління Укртрансбезпеки у Рівненській області Тарас Наконечний, який особисто разом із патрульними інспектував діяльність перевізників, розповідає про вражаючі факти:

- А під час останнього рейду ми виявили, що водій був у стані алкогольного сп’яніння. В його крові було 0,24 проміле алкоголю. В салоні автобуса на маршруті №58 тоді знаходилося 8 пасажирів. Склали адмінпротокол. І ще будемо з’ясовувати, де водій проходив випуск, де зберігав транспортний засіб. А для цього перевізника влаштуємо  позапланову перевірку ліцензійних умов. Бо такі речі неприпустимі, - розповідає Тарас Наконечний.

Крім технічного стану маршруток, патрульні полісмени звернули увагу перевізників і на ставлення водіїв до пасажирів. Кажуть, скарг на водіїв-хамів від громадян не оберешся. Зрештою і самі піймали водія за курінням у салоні маршрутки.

Хто «виживе» на ринку перевізників?

В управлінні Укртрансбезпеки у Рівненській області зауважують, що при перевірках фіксували не тільки безлад в салоні маршрутних транспортних засобів, а й в документах: відсутні  розклади руху, документи про реєстрацію транспортних засобів, тимчасові талони, немає візуальної інформації, не ведуться квитково-касові листи, пасажирам не видають квитки.

- Тільки з 20 по 30 листопада складено 29 актів і 2 адмінпротоколи за статтею 164 адмінкодексу. Це ведення господарської діяльності без ліцензії або без реєстрації в податкових органах. Дуже багато можна говорити про безпеку, але статистика - річ, яка дає право для аналізу. У 2015 році у нас було 73 ДТП (постраждало 37, загинуло 7 людей),  у 2016 році  – 83 ДТП (38 постраждало, 13 загинуло), на кінець листопада цього року зафіксували 71 ДТП (30 постраждало, 7 загинуло осіб).  З цього числа в аваріях за участю автобусів постраждало 27 людей і загинуло троє – в 2015 році;  у 2016 році 32 постраждало і 8 загинуло. І в цьому році в аваріях за участю маршруток постраждало 24 особи і загинуло двоє. В принципі, статистика говорить про те, що завдяки проведенню рейдових перевірок, контролю за додержанням правил дорожнього руху на наших автомагістралях ситуацію вдається утримувати. Але якщо взяти всю Україну, то людей в аваріях гине більше, ніж в АТО,  - говорить начальник управління Укртрансбезпеки у Рівненській області Микола Коваленко.

За його словами, із усіх майже півтори тисячі ліцензіатів, які зараз працюють в області, на цьому ринку «виживуть» лише ті,  хто відповідає європейським вимогам. Ефективними будуть перевізники при наявності чотирьох складових: база, навчені фахівці, добра репутація і наявність обігових коштів.

Пільговики «атакують»

За даними управління транспорту міста Рівне, лише в обласному центрі налічується близько 80 тисяч пільговиків. Адже законодавством визначено 36 категорій людей, як мають право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті. А от як стабільно компенсувати ці витрати перевізникам, держава не визначила.

- У місті Рівне всього-на-всього 60 тисяч людей дорослого населення, яке має право на безкоштовний проїзд. Крім 60 тисяч дорослого населення, ще 20 тисяч – це діти віком від 0 до 6 років, які також мають право їхати безкоштовно. От і виходить, що із 250 тисяч рівнян 80 тисяч - пільговики. Як можна таку категорію людей обслужити без жодної копійки? Звичайно, це питання держави. Але держава добросовісно свої обов’язки переклала на органи місцевого самоврядування. Махнула рукою і сказала: «Випливайте». Тобто сьогодні на міську владу, на районні адміністрації покладено обов’язки якимось чином заставити перевізників викрутитися із ситуації. І то так, щоб і не порушити законодавство і, найперше, Конституцію, яка зобов’язує безкоштовно возити пільговика. Але забули одну маленьку деталь: як це компенсувати. Це тягнеться роками, всі про це знають. Говорять на найвищих рівнях. Та, на жаль, рішення нема, - розповідає начальник управління транспорту Рівненської міської ради Віталій Миронюк.

І зарплата мізерна, і держава не чує

За його словами, саме тому за останні кілька років у місті Рівне, де щоденно працює 320 автобусів, жодного нового автобуса ніхто не купив. Кажуть, бізнес чахне. Водії кидають роботу, відмовляються працювати. Ті, хто має можливості, їдуть за кордон, адже заробітні плати там значно вищі.

 - Кажуть, що у водія сьогодні серйозна заробітна плата. А вона, як правило, стартує від мінімальної. На пристойних маршрутах водій отримує 6-7 тисяч гривень. А це ніщо. Тому, щоб вирішити всі проблеми досконало, зокрема і з забезпеченням безпеки руху, культурою обслуговування, треба, щоб до цієї галузі змінилося ставлення влади. На жаль, ми мусимо констатувати, що нас не завжди чують. Галузь не відчуває підтримки від держави. Дуже надіємося на те, що кожному пільговику дадуть певну суму коштів – чи то буде додаток до пенсії, чи то окрема дотація за перевезення, - став на захист перевізників Віталій Миронюк.

В управлінні розповідають, що дуже часто доводиться нагадувати водіям про очевидні речі, як-от: необхідність помити автобус, підмести в салоні, прибрати відро з-під сидіння, чи то якось приховати запаску, попрати фіранки тощо.

- Про те, що автобуси не миті або не завжди миті, ми нагадуємо регулярно. Але чомусь водій сам не здогадується. А перевізник виконує тільки одну функцію – інкасацію. Гроші забрав через віконце, а в салон, на жаль, мало хто заходить. Я частенько їжджу 47-м маршрутом. І рекомендував би перевізникам хоч раз в тиждень проїхатися, щоб почути, що про нас говорять люди. Ми їх довели своєю хамською поведінкою до того, що нас ненавидять, - зауважує начальник управління транспорту.

Сумна картинка

Та найбільше ненависть пасажирів водії підживлюють і своїм нелюдським ставленням до пільговиків. А надто, якщо мова йде про родини загиблих Героїв АТО.

- На жаль, за останніх два місяці ми мали два жахливих випадки. Водії доводили до сліз і відмовлялися везти безкоштовно членів родин загиблих Героїв АТО, хоча ті й надавали посвідчення. Йдеться про тепер уже колишніх водіїв маршруток, що курсують по маршруту 49 та 51.  Мені і прикро, і соромно, і боляче за ці випадки. Цих водіїв звільнили, до того ж інформацію про них надіслали усім перевізникам області, аби ці люди більше не сідали за кермо громадського транспорту.  Нехай вони займуться іншою діяльністю. Зараз набирають людей в АТО - нехай поїдуть, спробують того легкого хліба, - резюмував Миронюк.

Усі зауваження стосовно своєї роботи перевізники, які приїхали на засідання круглого столу, слухали не без іронічних зауважень. Мовляв, і заробіток малий, і водіїв немає, і дороги погані.

- Абсолютно з вами погоджуюся: безпека вкрай важлива. І якщо перевізник не може дотримуватися тієї безпеки, він має зупинятися і взагалі не їздити. На мою думку, в нашій області у половині випадків перевізник повинен це зробити. Просто зупинитися і стояти.  Бо ні з фінансової, ні з економічної точки зору він сьогодні не може надавати якісні послуги. Але, багато розповідаючи про технічний стан автобусів, про ставлення водіїв, забули згадати про стан наших доріг, особливо в районах. Хіба це питання в нас на безпеку не впливає взагалі чи воно нас не стосується? Я розумію, що зараз треба зробити картинку. Ну, картинка вдалася. Але за картинкою стоять люди, які так само вболівають за свою роботу. І розуміють, що завтра вони лишаться ні з чим, - апелював представник перевізників Валентин Демчук.

На взаємних звинуваченнях у недоопрацюваннях, надмірному контролі зі сторони влади засідання і закінчилося.

Нагадаємо, загалом в області автобусна мережа нараховує майже 600 маршрутів, на яких працює близько 290 перевізників. Проте на зустріч приїхало менше півсотні.

Додати новий коментар

 

33000, Україна, м.Рівне
(0362) 60 99 93
[email protected]

 

bigmir)net TOP 100
GOLOSNO 2014. Всі права захищені діючим законодавством України. Будь-яке порушення прав переслідується у судовому порядку. Будь-яке відтворення інформації з сайту тільки з письмового дозволу редакції. Відповідальність за достовірність всіх матеріалів, розміщених на сайті, крім матеріалів, які містять посилання на інші інформаційні агентства або інтернет-видання, несе редакційна рада.