Експерти ТМ «GOLDI-Льонокомбінат» оцінювали роботи молодих дизайнерів у столиці

  • СУСПІЛЬСТВО
Втр, 06/06/2017 - 18:02

ТМ «GOLDI-Льонокомбінат» стрімко завойовує собі місце під сонцем у світі фешн-індустрії. І два десятки фірмових магазинів у всіх куточках України, і з них шість у Києві, які користуються надзвичайною популярністю у столичних модників, - лише один з показників високої оцінки, яку українці надають одягу від вітчизняного виробника. Свідченням авторитету торгової марки «GOLDI-Льонокомбінат» у світі високої моди  стало членство виконавчого директора Рівненського льонокомбінату Наталії Михайлової в журі Міжнародного конкурсу молодих модельєрів-дизайнерів «Печерські каштани».

Конкурс має давню історію, яка сягає ще 50-х років минулого сторіччя. Тоді це були покази дипломних робіт студентів Київського технологічного інституту легкої промисловості, що мали назву «Ситцеві бали». Згодом конкурс був відроджений на базі Київського національного університету технологій та дизайну, і у 2001 році отримав назву «Печерські каштани» та набув статусу міжнародного конкурсу-фестивалю.

Сьогодні це щорічний конкурс, в якому беруть участь понад 200 конкурсантів з різних міст України, країн пострадянського простору та Європи. Цільова глядацька аудиторія, що становить близько 5000 чоловік, складається зі студентства, провідних фахівців індустрії моди та шоу-бізнесу, керівників та власників підприємств легкої промисловості, закордонних гостей.

 

Цьогоріч «Печерські каштани» відбулися вже 17-й раз. Свої роботи на конкурс представили молоді дизайнери із семи країн світу – Естонії, Польщі, Грузії, Молдови, Білорусі, Китаю та України. Протягом тижня у кількох номінаціях (Pret-A-PORTER, Special, Pret-A-PORTER De Lux, PRO-ART та FOLK) змагалися близько 200 дизайнерів-початківців, презентуючи свої творчі фантазії не тільки у конкурсі одягу, але й у таких напрямках, як текстиль і взуття та аксесуари. До фіналу дійшли найкращі роботи, які взяли участь у фінальному гала-показі, що відбувся в "Українськом домі", і отримали цінні призи і нагороди від спонсорів та партнерів. 

- Щороку рівень конкурсу зростає, піднімаються вимоги до робіт, отже, відповідно, зростає і якість робіт учасників. І це не може не тішити. Адже цим визначається й зацікавленість представників індустрії моди до нашого конкурсу. До нас приходить багато потенційних роботодавців, тобто різні компанії спеціально відвідують конкурс, щоб відокремити найкращі роботи і потім запропонувати їм співпрацю, - розповідає директор Міжнародного конкурсу дизайнерів «Печерські каштани» Марія Івасенко.

Зокрема, серед партнерів ХVII Міжнародного конкурсу молодих дизайнерів «Печерські каштани» - ТМ «GOLDI-Льонокомбінат», мережа магазинів одягу українських дизайнерів U Dress, швейна фабрика ВОЛОДАРКА, Торгівельна марка Інтернет-магазин «Легка Хода», Odessa Fashion Day – головна подія світу моди Одеси, Міжнародний фестиваль моди Kyiv Fashion, Освітній центр Fast Fashion Education, Текстиль-Контакт, ARBER Fashion Group, Fashion Film Fastival, журнал Burda Style Ukraine та ін.

За словами організаторів конкурсу, щоразу, окрім творчих контактів, вони намагаються розширити можливості працевлаштування для талановитої молоді України та зарубіжних країн.

- Так, уже другий рік поспіль нас підтримує компанія «Softorg», яка дарує нашим переможцям професійне швейне обладнання. Співпрацюємо із французькою школою моди (Studio Parisien des Arts et de la Mode (Париж) та Копенгагеном, які надають стажування та навчання, грошові призи. Цьогоріч у нас вперше в журі і представники ТМ «GOLDI-Льонокомбінат», з якими ми познайомилися ще минулого року. Ми теж спостерігаємо, як швидко розвивається ця торгова марка. І у нашого керівництва вже були попередні зустрічі і домовленості про практику на Рівненському льонокомбінаті і подальшу співпрацю. Це дуже  приємно, що наша легка промисловість піднімається, а хто її має піднімати, як не молодь своїми креативними ідеями. І взагалі дуже приємно, що такі відомі і серйозні компанії не байдужі до розвитку молодих талантів, надають свою допомогу і підтримку, - зазначає Марія Івасенко.

Окрім призових місць, автори найбільш уподобаних колекцій отримали спеціальні призи від членів журі та партнерів конкурсу, сертифікати на придбання тканини, обладнання, а також пропозиції щодо співпраці. Знайшли своїх власників і сертифікати-нагороди та запрошення до співпраці від ТМ «GOLDI-Льонокомбінат».

 

- Це потужний конкурс, де справді є на що подивитися і з чого вибрати. Членам журі довелося передивитися чимало робіт, але були обрані дійсно найкращі. Конкурсні роботи оцінювалися за багатьма критеріями, наприклад, враховувався композиційний зв'язок моделей в колекції, тобто колекція передусім має бути цілісною художньою системою. А також оцінювалась емоційна виразність, стилістичне узагальнення, якість підбору матеріалів, колористичної гами, використання принципово нових ідей, форм, матеріалів і технологій тощо, - розповідає член журі, виконавчий директор Рівненського льонокомбінату Наталія Михайлова. - Ми зацікавлені у співпраці з молодими талановитими дизайнерами, модельєрами, адже наша компанія постійно розширюється і ми маємо потребу у фахівцях у сфері дизайну, художнього моделювання, конструювання і технології виготовлення одягу. Тому бути в журі цього конкурсу - важливо і цікаво для нас.

У свою чергу учасники конкурсу вражали і дивували журі своєю самобутністю, яскравими експериментами та креативними винаходами у сфері моди. Самі за себе вже говорять назви колекцій – «Дерево роду», «На дві душі», «Африка», «Перу», «ДНК твоєї особистості», «Ініціація», «Наречена Дракули», «Хрущі над вишнями», «Рефлектив», «Скрипти», «Цвіт сакури» тощо. 

Справжній фурор викликала дебютна колекція студенток 4 курсу КНУТД Анни Рудіян та Нервен Кульнєвої під назвою «Eternal Merger» («Вічне єднання»). Дівчата кажуть, що надихалися готичною субкультурою, а також наближеними до неї образами готичної архітектури, зокрема і архітектури цвинтарів.

- Тут можна побачити все, що пов’язано із тим світом, з яким у кожного з нас буде вічне злиття. Крім цього, «Eternal Merger» передбачає ще й злиття чоловіка і жінки, тобто для нас не важливо, що ти на себе вдягнеш, головне, ким ти себе почуваєш, - пояснюють авторки колекції свою концепцію.

Незважаючи на екстравагантність задуму та його втілення (дизайнери зізналися, що їм не просто було знайти моделей для такого одягу), колекція отримала 1-е місце в номінації «Pro-Art», чим викликала цілу бурю емоцій в її авторів та моделей.

А от Аліна Віліщук з міста Косів розповідає, що надихалась природою Карпатських гір. Тому в її колекції «In to the Wild» («В диких умовах») кожна з моделей символізує стихію природи. Наприклад, тут можна було побачити дівчинку-гору, дівчинку-природу, що символізує ліс і трави, дівчинку-пастушку, що уособлює тварин, характерних для карпатського району, а також вода і небо. Тобто кожна модель несе в собі якусь символіку.

- Я хотіла показати людину в диких умовах, як вона співіснує з природою. Тому моя колекція базується на суто екологічних матеріалах – бавовна в пастельних тонах, ліногравюра – відбитки на сукнях, випалювання по дереву. А тканину ткала спеціально на замовлення одна майстриня з міста Косів. Використовувались також натуральні нитки, шерсть вівці, кора дерева і сіно, - розповідає Аліна Віліщук. Дівчина зізнається, що створила свою колекцію за вісім днів – за цей же час за допомогою друзів вчилася шити, адже за фахом є графічним дизайнером і вперше вирішила спробувати свої сили у моделюванні одягу. Її робота також була високо оцінена експертами, отримавши 2-ге місце в одній з номінацій та спеціальний приз.

Як зазначив Президент конкурсу, ректор КНУТД, проф. Іван Грищенко, це місце, де традиція зустрічається з ідеєю та фантазією талановитої молоді. Тому не залишилась непоміченою і чоловіча колекція одягу «Gentlemen's Club», створена молодим дизайнером-початківцем Володимиром Сідлецьким з Хмельницького. За словами автора, він намагався поєднати класику з іншими стилями, і його колекція увібрала в себе також  українські традиції носіння піджака на одне плече. Це одяг для стильних, яскравих особистостей, які не бояться виділятися, пояснює Володимир, який уперше бере участь у подібних конкурсах і був злегка шокований неабиякою увагою з боку журі та партнерів фестивалю.

 

Відзначили фахівці і колекцію весільного одягу «White magic» від авторів із Чернівців, призові місця посіли також гості з Грузії та Естонії. Володарами Гран-прі в номінації «Одяг» стали дизайнери з України Кулієва Марія, Гелла Катерина, Престинська Аліна, Марковська Яна та Литвинюк Лідія з колекцією «In form space».

Відомий топ-стиліст, власник салонів краси «D2» В’ячеслав Дюденко, який уже не вперше бере участь у конкурсі «Печерські каштани» як член журі, відзначив певну спадкоємність конкурсу. Адже нині вже підростає гарна зміна і гідна конкуренція тим колишнім випускникам, які сьогодні вже є знаними дизайнерами, досягли певних висот в Україні і вже презентують свої роботи на Ukrainian Fashion Week.  

- Дуже приємно бачити, що незалежно від того, що відбувається навколо, у молоді є бажання йти вперед і дивитись у завтрашній день. Відчувається, що студенти стараються, у них присутній творчий драйв. Тому у нас класне майбутнє, є оптимізм, - поділився враженнями від конкурсу В’ячеслав Дюденко. – Звичайно, є багато дуже креативних рішень, хороших  робіт, але наряду з ними є й такі, які ще не дозріли, їм ще треба рости, і це теж нормальне явище. Тобто, звісно, серед студентів має місце певна скутість, тому хочеться побажати їм на майбутнє, щоб менше дивились на те, що у нас носять, і більше звертали увагу на тренди, які представлені в Мілані, Парижі та Лондоні. І не боялися нічого.

Серед важливих тенденцій цьогорічного конкурсу топ-стиліст відзначив певне змішування культур, стилів і традицій.

- Хороша тенденція, що перше місце у фольклорі цього разу посіли не вишиванки. Тобто у нас сильна незалежна держава, але все одно світ іде до певного синтезу культур у моді, - пояснює В’ячеслав Дюденко. - Тому дуже тішить, як були розподілені призові місця і гран-прі - це було практичне одноголосне рішення. І важливо, що в даному випадку всі побачили індивідуальність, особистість, характер, ідею і бажання молодих студентів стати кимось, - додала топ-модель, режисер-постановник шоу та дефіле Ірина Дюденко.

- Молоді дизайнери мають можливість обмінюватися творчими контактами, досвідом, спілкуватися з провідними дизайнерами – творцями сучасної та майбутньої моди. Важливо, що тут об'єднано інтелектуальний та практичний досвід у світі фешн-індустрії, і дизайнери-початківці можуть взаємозбагачуватися культурними і національними традиціями, налагоджувати дружні відносини та співпрацю, підвищувати свій професійний рівень. Це хороша планка як для української моди, так і для загального поступу легкої промисловості нашої країни, - підкреслила виконавчий директор Рівненського льонокомбінату Наталія Михайлова. 

Додати новий коментар

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

 

33000, Україна, м.Рівне
(0362) 60 99 93
[email protected]

 

bigmir)net TOP 100
GOLOSNO 2014. Всі права захищені діючим законодавством України. Будь-яке порушення прав переслідується у судовому порядку. Будь-яке відтворення інформації з сайту тільки з письмового дозволу редакції. Відповідальність за достовірність всіх матеріалів, розміщених на сайті, крім матеріалів, які містять посилання на інші інформаційні агентства або інтернет-видання, несе редакційна рада.